IssMan vinder – frem for mere komplekse systemer
Brian har prøvet flere “bygge apps” og i forbindelse med et boligprojekt i Køge, havde han brug for en app til mangelgennemgang og afleveringsforretning.
Der findes rigtig mange “bygge apps” på markedet, og tests af de forskellige apps, som han har installeret, som han alligevel ikke kunne bruge, har kostet ham en masse tid og tærring på tålmodigheden.
Til mangelgennemgang og afleveringsforretning findes der mange gode apps. Brian har prøvet flere af dem. Brian har dog erfaret, at fælles for de gode apps er, at de er temmelig dyre. Både i opstart og i brug. Derudover tager de lang tid at bruge, da der ofte tilbydes mange komplicerede features, som han ikke har brug for, og meget af opsætningen skal laves hjemme på kontoret.
“Jeg havde brug for en App, hvor jeg kunne komme hurtigt i gang, og hvor jeg ikke skulle betale en masse penge i opstart. Jeg havde heller ikke tid til at sætte mig ind i en kompleks app med en masse funktioner.”
Testede appen en aften hjemme i stuen
Brian besluttede sig for at installere og prøve IssMan en aften hjemme i huset i Roskilde. Han gik rundt i stuen og køkkenet hvor han tog billeder af “fejl og mangler”. Han skrev på billederne og lavede rapporter.
“Appen er meget brugervenlig og nem at gå til. Det var super nemt og hurtigt at starte op.”
IssMan vinder – frem for mere komplekse systemer
Brian besluttede sig for, at bruge den til mangelgennemgang og afleveringsforretning på projektet i Køge. For ham, er appens nye tegningsunderstøttelsen vigtigt. Det, at kunne knytte fejl til et sted på en plantegning, er meget værd. Fx ift. malerarbejder.
”Maleren er det fag med de fleste mangler. Det var nemt i IssMan at tage et billede i et hjørne, sætte en cirkel omkring, skrive på billedet og markere på plantegningen hvor det er. Så er der ikke noget at være i tvivl om. Ved netop maler gennemgangen, var det rart at der ikke var så mange klik. Det er ikke usædvanligt at der er mange tusind mangler i forbindelse med en byggesag, og når der er så mange fejl, er det ikke uvæstenligt, om man skal klikke mange gange for at registrere og navigere i appen. Og her vinder IssMan virkelig – frem for de andre mere komplekse systemer, som jeg også har prøvet.”
God feedback fra bygherre
Det er for Brian, som for alle andre aktører i byggeriet, altafgørende med en god relation til bygherre. Hvis bygherre er tilfreds med et stykke arbejde, ringer han sikkert en anden gang, eller anbefaler et godt stykke arbejde “ude i byen”. Brian slutter vores snak af med at fortælle:
”I IssMan er det nemt lave professionelle rapporter imens jeg står ude på byggepladsen. Jeg skal ikke hjem på kontoret. De autogenerede rapporter er nemlig fine. De virker overbevisende og professionelle. Det sender et godt signal til bygherre. Og i forbindelse med byggesagen i Køge, har jeg fået rigtig god feedback fra bygherre.”